Karin van Dijk - Binnenhuis architectuur

Algemene voorwaarden

Van mevrouw C.C.M. Kremers- Van Dijk h.o.d.n. Karin van Dijk Binnenhuisadvies, gevestigd te Goirle

ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 17233042, hierna te noemen de opdrachtnemer

 

  1. Opdrachtgever: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die aan opdrachtnemer opdracht heeft gegeven tot het verrichten van werkzaamheden.
  2. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle (volgende) offertes en (volgende) overeenkomsten uitgebracht, respectievelijk gesloten door opdrachtnemer en/of gesloten met dezelfde opdrachtgever, ongeacht of deze samenhangen met dan wel volgen op al gedane offertes of gesloten overeenkomsten.
  3. Wijzigingen van of aanvullingen op deze algemene voorwaarden dienen door opdrachtnemer uitdrukkelijk en schriftelijk te worden bevestigd en gelden slechts voor die offerte of overeenkomst bij gelegenheid van het uitbrengen, respectievelijk het sluiten waarvan de wijziging of aanvulling is aangebracht.
  4. Alle offertes van de opdrachtnemer zijn vrijblijvend tenzij in de offerte uitdrukkelijk anders is vermeld en een overeenkomst komt eerst tot stand als opdrachtnemer dat schriftelijk heeft bevestigd.
  5. De opdrachtnemer heeft, indien er geen overeenkomst tot stand komt, recht op vergoeding van alle kosten, gemaakt ter voorbereiding van de offerte, van degene die om het doen van de offerte heeft verzocht.
  6. Alle door of vanwege de opdrachtnemer verstrekte tekeningen, modellen, ontwerpen, berekeningen, monsters, prospecti en dergelijke, blijven eigendom van de opdrachtnemer en dien te allen tijde op eerste verzoek van opdrachtnemer te worden geretourneerd. De opdrachtnemer behoudt zich alle rechten betreffende de intellectuele eigendom met betrekking tot deze zaken voor en deze mogen op geen enkele wijze geheel of ten dele worden verveelvoudigd, geopenbaard of ter beschikking gesteld aan derden of op enigerlei andere wijze worden gebruikt zonder de uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming van de opdrachtnemer.
  7. De door de opdrachtgever ter beschikking gestelde tekeningen, modellen, ontwerpen, monsters, berekeningen, prospecti en dergelijke, worden door de opdrachtnemer niet teruggegeven of bewaard.
  8. De opdrachtgever staat in voor de door hem ter beschikking gestelde gegevens, specificaties, berekeningen en dergelijke en vrijwaart de opdrachtnemer tegen alle aanspraken van derden gebaseerd op inbreuk op intellectuele eigendomsrechten voortvloeiende uit de door de opdrachtgever ter beschikking gestelde gegevens, modellen, afbeeldingen etc. welke tegen de opdrachtnemer ingesteld worden.
  9. Alle gehanteerde prijzen zijn exclusief de eventueel daarover verschuldigde omzetbelasting, vervoerskosten en overige in het kader van de overeenkomst te maken kosten en in Nederlandse valuta, tenzij uitdrukkelijk anders staat vermeld.
  10. De opdrachtnemer behoudt zich het recht voor de overeengekomen prijzen te verhogen indien na drie maanden na het tot stand komen van de overeenkomst doch voor het tijdstip van de uitvoering ervan, wijzigingen in een of meer kostprijsfactoren daartoe aanleiding geven.
  11. Het honorarium van de opdrachtnemer wordt berekend aan de hand van de ten tijde van de uivoering van de opdracht door de opdrachtnemer gehanteerde tarieven. Deze tarieven worden de opdrachtgever op diens verzoek ter hand gesteld.
  12. De opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens en bescheiden welke de opdrachtnemer nodig heeft voor het naar diens oordeel adequaat uitvoeren van de opdracht, tijdig in bezit komen van de opdrachtnemer.
  13. De opdrachtgever staat in voor de deugdelijkheid en de geschiktheid van de door hem ter beschikking gestelde of voorgeschreven materialen en hulpmiddelen.
  14. De opdrachtnemer bepaalt de wijze waarop de verleende opdracht wordt uitgevoerd.
  15. De opdrachtnemer heeft het recht zich bij de uitvoering van bepaalde werkzaamheden door derden te laten bijstaan, dan wel het recht bepaalde werkzaamheden, zonder kennisgeving aan de opdrachtgever, door derden te laten uitvoeren.
  16. De opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor door derden aangeleverde materialen, door derden gemonteerde installaties of door derden uitgevoerde werkzaamheden, indien deze werkzaamheden c.q. diensten niet namens of in opdracht van de opdrachtnemer worden verricht.
  17. De bepaalde termijn waarbinnen de opdracht uitgevoerd, wordt door de opdrachtnemer naar redelijkheid en billijkheid nagestreefd, doch is niet bindend.
  18. Overschrijding van de bepaalde termijn van uitvoering van de opdracht geeft de opdrachtgever niet het recht haar verplichtingen uit hoofde van deze overeenkomst op te schorten of de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden en/of schadevergoeding te vorderen, behoudens in het geval er sprake is van opzet of grove schuld van opdrachtnemer.
  19. De aansprakelijkheid van de opdrachtnemer voor alle directe kosten en schade, op enigerlei wijze verband houdend met, dan wel veroorzaakt door een fout of tekortkoming in de uitvoering van de opdracht, is te allen tijde beperkt tot het bedrag waarvoor de opdrachtnemer zich voor dergelijke schadeveroorzakende gebeurtenissen heeft verzekerd en waarvoor daadwerkelijk dekking wordt verleend, dan wel, indien de opdrachtnemer zich niet tegen dergelijke schadeveroorzakende gebeurtenissen heeft verzekerd, het factuurbedrag.
  20. De opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor indirecte kosten en indirecte schade, op enigerlei wijze verband houdende met, dan wel veroorzaakt door een fout of tekortkoming in de uitvoering van de opdracht.
  21. De opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor enigerlei schade die direct of indirect het gevolg is van fouten of tekortkoming in de uitvoering van de opdracht, indien de fout of tekortkoming het gevolg is van door de opdrachtgever aangeleverde gegevens, materiaalvoorschriften, ontwerpen en modellen.
  22. De opdrachtgever vrijwaart de opdrachtnemer tegen alle aanspraken van derden tot vergoeding van schade of anderszins, welke direct of indirect, middellijk of onmiddellijk samenhangen met de uitvoering van de opdracht tussen de opdrachtnemer en de opdrachtgever, voor zover deze schade voor risico van de opdrachtgever komt.
  23. Alle betalingen dienen plaats te vinden binnen 14 dagen na de factuurdatum, zonder enig recht op korting of schuldvergelijking ten kantore van de opdrachtnemer of door middel van storting op een door laatstgenoemde aangewezen bankrekening.
  24. Betaling in termijnen is mogelijk indien uitdrukkelijk tussen partijen overeengekomen.
  25. Indien de opdrachtgever niet binnen de hiervoor gestelde termijn, dan wel niet binnen de nader overeengekomen termijn heeft betaald is hij van rechtswege in verzuim en heeft de opdrachtnemer zonder een nadere sommatie of ingebrekestelling, het recht de opdrachtgever een rente van twee procent per maand vanaf de vervaldag in rekening te brengen, zulks tot aan de datum van algehele voldoening en onverminderd de overige rechten welke de opdrachtnemer toekomen.
  26. Alle kosten, welke voor de opdrachtnemer voortvloeien uit het niet, niet tijdig of niet behoorlijk nakomen door de opdrachtgever van enige verplichting voor laatstgenoemde uit deze overeenkomst, zijn voor rekening van de opdrachtgever. Deze kosten worden door de opdrachtgever gesteld op minimaal 15% van de te vorderen hoofdsom.
  27. Indien en voor zover de opdrachtgever met de betaling in gebreke is, alsmede in geval van faillissement, aanvrage van surseance van betaling en stillegging of liquidatie van haar onderneming, is al hetgeen de opdrachtnemer van de opdrachtgever te vorderen heeft onmiddellijk opeisbaar.
  28. De opdrachtnemer behoudt zich het recht voor gehele of gedeeltelijke vooruitbetalingen van de overeengekomen, dan wel begrote prijs te verlangen.
  29. De opdrachtgever is gehouden op eerste vordering van de opdrachtnemer zakelijke zekerheid te stellen of een bankgarantie af te geven voor al hetgeen de opdrachtgever uit hoofde van deze overeenkomst of anderszins aan de opdrachtnemer schuldig mocht zijn.
  30. De opdrachtnemer is gerechtigd om de nakoming van de verplichting tot afgifte van een zaak op te schorten totdat de opdrachtgever al zijn verplichtingen jegens de opdrachtnemer hoe ook ontstaan is nagekomen.
  31. Reclames met betrekking tot de uitvoering van de werkzaamheden dienen schriftelijk binnen 30 dagen na de datum waarop de opdracht is voltooid, dan wel binnen één week na ontdekking van het gebrek, indien de opdrachtgever aantoont dat hij het gebrek redelijkerwijs niet eerder kon ontdekken, aan de opdrachtnemer kenbaar te worden gemaakt, met een nauwkeurige opgaaf van de aard van de klachten.
  32. Indien de reclame door opdrachtnemer juist wordt bevonden, heeft de opdrachtnemer het recht de werkzaamheden opnieuw te verrichten met inachtneming van een redelijke termijn en instandhouding van de bestaande overeenkomst, dan wel het recht over te gaan tot restitutie van (een deel van) de voor de opdracht ontvangen betaling.
  33. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor directe of indirecte schade ten gevolge van enig aan de reclame ten grondslag liggend euvel en bedrijfsschade van de opdrachtgever.
  34. Op alle overeenkomsten tussen de opdrachtnemer en de opdrachtgever is Nederlandse recht van toepassing.

Alle geschillen welke voortkomen uit de overeenkomsten tussen de opdrachtnemer en de opdrachtgever dienen in eerste instantie aanhangig gemaakt te worden bij en berecht door de daartoe bevoegde rechter van het arrondissementsrecht Breda.

Cookiebeleid
Karin van Dijk maakt op de website gebruik van cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die door websites kunnen worden gebruikt om gebruikerservaringen efficiënter te maken. U kunt cookies voor alle websites uitzetten via uw browser.

Functionele cookies onthouden bijvoorbeeld wat gebruikers in hun winkelwagentje geplaatst hebben. Ook onthouden ze logins en zorgen ze ervoor dat je bezoekers automatisch ingelogd blijven. Voor deze cookies heb je geen toestemming en dus cookiemelding nodig.


De volgende cookies zijn geplaatst:

XSRF-TOKEN: verloopt na 2 uur

karin_van_dijk_interieur_design_session: verloopt na 2 uur

Er worden geen analytische en marketing cookies geplaatst.

Karin van Dijk - Interieur & Design
adres: Docklands 1a
5026 SL Tilburg
Telefoon: 06 51138184
mail: info@karinvdijk.nl

  • home
  • contact
  • © 2023 Karin van Dijk
  • Algemene voorwaarden